Community Spring Cleaning week is here! Join your fellow Maveryx in digging through your old posts and marking comments on them as solved. Learn more here!

Stockholm, SE

Welcome to the Stockholm User Group

Click in the JOIN GROUP button in Home to follow our news and attend our events!

New Stockholm User Group ; Ny användarförening i Stockholm

engdell2
8 - Asteroid

Hello User Group members. 

Welcome to the Stockholm usergroup. We are delighted to see you. Please take the opportunity to introduce yourself in this forum and also please share some of your expectations on your participation.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hej alla gruppmedlemmar. 

Välkomna till vår Stockholmsgrupp, det känns jättekul att ni är här. Ta gärna chansen att introducera dig och dela gärna med dig av vad dina förväntningar är på gruppen. 

 

Best regards ; Vänliga hälsningar //Leif

9 REPLIES 9
engdell2
8 - Asteroid

Hejsan allihop. 

Jag jobbar på SVT med alteryx. Mestadels data-prepp men också lite analys. Har tidigare jobbat betydligt bredare men då i en konsultroll. Har en bakgrund inom BI och lite kryptografi.

Jag hoppas på att få träffa massa smarta människor som gör fantastiska saker inom områdena data/analys. 

 

Mvh/Leif 

HakanS
Alteryx Alumni (Retired)

Hej, jag vet inte om det passar att jag hoppar in här men som svensk som jobbar för Alteryx i USA så kan det ju vara bra att veta att jag finns här. Hoppas att träffa er på Inspire-konferensen i Las Vegas eller när jag besöker Sverige. Jag har varit med Alteryx i 1.5 år och arbetar som ansvarig för relationerna med våra teknikpartners Microsoft, Qlik, Salesforce, DVW (SAP connector) och några till. Jag är baserad i Seattle, WA, ca 2.5 timmars flyg norr om vårt huvudkontor i Irvine, CA.

 

Bästa hälsningar

Håkan

engdell2
8 - Asteroid

Hej Håkan. Jättekul att du vill vara med. Vi får se till att tajma ett möte när du kommer och hälsar på. Kanske en dragning om hur man kan använda Azure's ML tjänster skulle kunna vara intressant. 

Mvh//Leif

MatsM
6 - Meteoroid

Hej

Kul med en lokal user group :-) Var på inspire i London i höstas och förstod att Alteryx har en stor hjälpsam community.  Jobbar som BI arkitekt på Apoteket AB. Vi har använt Alteryx senaste 6 månader. Väldigt imponerad så långt. Vi ska just nu ersätta en "excel applikation" med 2 milj. celler med alteryx och någon slags applikationsserverstöd / planning liknande. Vore kul med input från andra hur mycket och vad ni använder Alteryx till. Vi använder det mycket för data profiling också. Har kommit fram till att man kan bli mycket mera exakt vad det gäller kravställning av nya projekt när man enkelt kan ta fram data som man tror det kommer att se ut när man är klar. Vill lära mig mer om predektiva och analytiska metoder.

Mvh

/Mats

engdell2
8 - Asteroid

Hej Mats. 

Välkommen. Jag är säker på att vi ska kunna få med lite av det du nämner i agendan. Jag har gjort en del kring prediktion med ARIMA/ETS som jag tycker är fantastiskt välgjort i alteryx som är lagom litet att visa. Du är också välkommen att presentera något från er arbete, jag är säker på att ni har gjort några fantastiska flöden.

 

Appropå första mötet. Vill gärna ha tips om bra lokaler. SVT är skyddobjekt och lite dumt att hålla till på. Jag ska fråga runt lite men vill komma undan så billigt som möjligt (Gratis är bra). 

 

Mvh//Leif

mikaelhyensjo
7 - Meteor

Hej.

 

Toppen med en lokal user group. 

 

Jag har också varit på Inspire i London under sommaren och blev verkligen inspirerad.

 

Jobbat i 17 år att bygga Datalager och visualisering inom Tillverkning och Retail. Ser nu stora möjligheter att hjälpa kunder att bygga ”Workflows” på sina processer.

 

Använder idag Aletryx som ETL verktyg för några av de kunder som jag jobbar med och affärssystemen är M3, Jeeves och Monitor.

 

Publicerar datamodeller på Microsoft Azure, för att sedan visualisera med Power Bi / Power Bi Embedded, vilket jag tycker är en riktigt bra kombo.

 

/Mikael

Owlpet
7 - Meteor

Hi Everyone,

 

My name is Peter from Australia, currently a BI Engineer in London. I have been using Alteryx for the past 3 years and enjoyed every moment of it from migrating CRMs to salesforce to creating analytical apps. 

 

I will be moving to Sweden/ Stockholm in the upcoming months

 

Feel free to reach out to me for any queries or any challenges using Alteryx. Always up for learning!

 

My Linkedin: https://www.linkedin.com/in/peter-au-04746498/ 

 

Thanks

Elias_Nordlinder
11 - Bolide

Hello everyone,

 

I am happy to see some more people working with Alteryx here in Stockholm! 🙂
I am keeping this message in English if more people want to join the discussion that are not from Sweden as well, but lives here.


My name is Elias Nordlinder and I work as a Data Analyst at Visma.
I have previously worked as a BI Consultant and comes from a background in Economics/Finance.

 

I have only worked with Alteryx specifically for four months right now, but I really love how versatile the tool is.

 

At my job I mostly work with prepping data for visualizations later in Tableau.

I think Alteryx and Tableau works really great together, and for me it is much more user friendly

than the combo of SQL + Power BI that I have worked with in previous jobs.


I am looking forward to meet up with people here and hear about how you are using Alteryx!
Maybe there would be time to have a meetup in the autumn if the life is beginning to get back to normal again?

daphnilg
5 - Atom

Hi all, my name is Daphni and I work at PwC as a senior manager in transfer pricing (a mix of economics, tax, accounting and legal). I have been learning Alteryx for automations and creating applications for my team for the last year or so and am really enjoying this process. Excited to learn about more opportunities for Alteryx applications (I am also using Power BI for some visualizations) and looking forward to a meetup!